HPK/CLO1:
- Menerangkan konsep teknologi dan sumber digital serta peranan guru dan pelajar berkaitan pembelajaran bermakna
- (C2, HP1)
Hasrat pembelajaran:
- Saya belajar:
- Menggunakan teknologi dan sumber digital
- Membina pengalaman pembelajaran yang interaktif dan berpusatkan pelajar
Kriteria kejayaan:
- Saya dapat:
- Berinteraksi dengan bahan pembelajaran melalui elemen multimedia, latihan interaktif, atau ujian secara dalam talian
__________________________________________________________________________
HPK/CLO2:
- Mengaplikasi teknologi dan sumber digital untuk aktiviti pengajaran dan pembelajaran bermakna
- (C3, A2, HP2, HP6, KKG1,KMD2)
Hasrat Pembelajaran
- Saya belajar:
- Menggunakan Multimedia dan Interaktif dengan Teknologi dan sumber digital memungkinkan penggunaan multimedia dan interaktif dalam pengajaran dan pembelajaran
Kriteria kejayaan:
- Saya dapat:
- Menggunakan video, animasi, gambar, dan audio untuk menyampaikan konsep dengan cara yang lebih menarik dan memudahkan pemahaman pelajar
- Berinteraksi dengan bahan-bahan tersebut melalui latihan interaktif, simulasi, atau eksperimen virtual
__________________________________________________________________________
HPK/CLO3:
- Merumus pola data untuk menyelesaikan isu kewarganegaraan digital dalam konteks pembelajaran bermakna
- (C5, A4, HP2, HP11, KKG2. KEP12)
Hasrat pembelajaran:
- Saya belajar:
- Menganalisis data untuk mengidentifikasi pola dan tren
Kriteria kejayaan:
- Saya dapat:
- Menganalisis data untuk mengidentifikasi pola dan tren yang berkaitan dengan isu kewarganegaraan digital.
- Menggunakan alat analitik atau teknik analisis data lainnya untuk mengidentifikasi hubungan antara perilaku digital pelajar, pemahaman mereka tentang etika digital, kesadaran privasi, dan isu-isu lain yang relevan
0 comments:
Post a Comment